Aankomt in Hamilton

25 januari 2018 - Hamilton, Nieuw-Zeeland

Het was vanmorgen weer vroeg. Waanzinnig vroeg: 04.30u. Mijn biologische klok is echt helemaal van de wap. Ik ben dus alweer erg lang op de beentjes. Eerst maar eens een tijdje geworsteld met mijn koffer. Ik kreeg de spullen er ineens niet meer in hahahah. Nou, een paar dagen geleden kon het er ook in en er is niet veel bij gekomen dus het moet lukken. Niet echt dus. Ik was er klaar mee en heb maar wat meer in de rugzak gestopt en mijn kleine rugzakje erbij gepakt. Bepakt en bezakt ben ik op tijd naar beneden gegaan en heb me uitgecheckt. Vervolgens met alle bagage naar de Skytower gelopen. Aan de achterzijde daarvan is namelijk het intercity busstation. Ik vind het OV hier echt zo goed. De bussen zijn lekker ruim om te zitten, schoon en er is gratis Wifi aan boort. De bus zat niet helemaal vol, dus ik twee stoelen in gebruik nemen samen met mijn bagage. Keurig op tijd zijn we vertrokken. Ik was alleen wel even vergeten dat het stervenskoud is in de bus. Brrrrrrrrrrrr. Dat was wel ff wat anders dan 31 graden. Ik heb nog een paar busritjes gepland staan dus ik zal er maar voor zorgen dat ik dan mijn vestje bij de hand heb.

De reis an sich verliep prima. Toen we de stad net uitreden moest ik wel even lachen (in mezelf dan hé). Ik bedacht me namelijk dat we, om me heen kijkend, ook ergens  in Nederland of zo konden zijn. Het was hier zo'n vlak landschap, met wat bedrijvigheid tussendoor en zelfs het groen leek wel erg op dat van ons. Als je even het verkeer in spiegelbeeld zou denken, dan konden we net zo goed ergens in noord Europa zijn. Maar ja, een paar minuten later kwamen er ineens bergen op de achtergrond naar voren en toen dacht ik weer van "o ja, ik ben niet in Nederland".  En wat me de vorige keer ook al was opgevallen en nu ook weer: ik heb nog geen schaap gezien. Laat staan hele kuddes. Ben benieuwd of die misschien meer op het zuidereiland rondlopen.

Keurig op tijd zijn we aangekomen in Hamilton en nadat ik de weg gevraagd en gekregen had, ben ik met de handjes vol met bagage naar het hotel gesjokt. Ik was er om 12.15u en zou pas 'ná 14.00u mijn kamer in kunnen. Gelukkig kon ik mijn bagage wel daar opslaan zodat ik daar tenminste niet mee rond hoefde zeulen. Aan de overkant van de straat ligt een winkelcentrum en ik besloot daar maar even doorheen te lopen. Ik heb hier een paar rondjes gelopen en ergens gezeten om een kopje koffie te drinken. Vervolgens ben ik gewoon over straat gaan lopen. Op een gegeven moment ben ik een dames kledingzaak ingelopen in de hoop dat ik een shirtje kon scoren. Ik raakte met de verkoopster in gesprek (een Engelse) en probeerde uit te leggen wat voor soort shirtje ik zocht. Kwam ze aanlopen met een, weliswaar leuk maar toch  simpel, zwart shirt. Ik keek even op het prijskaartje en het bleek NZD 300,00 te kosten. Nog niet misschien dus. Nadat zij me had uitgelegd hoe ik bij de supermarkt kon komen, ben ik weer doorgelopen. Zij vond het veel te ver lopen maar ik zei haar dat ik de beweging wel kon gebruiken. En dat heb ik geweten. Het was idd niet erg dichtbij. Is niet erg, ware het niet dat het wederom bloedheet was. Uiteindelijk bij de supermarkt uitgekomen en gewoon bij de koeling een tijdje staan hannesen om een beetje af te koelen :). Met een boodschappentasje weer de straat op en toen kwam ik er achter dat ik ook via het park, langs de rivier, kon lopen. Dat heb dus maar gedaan. Op een gegeven stond daar ook een bankje en daar ben ik even gaan zitten .Lekker rustig en koel even uitrusten.  Even verderop bleek ineens dat er stuk omgeleid werd, dus je moest over straat. Geen probleem natuurlijk. Euh, behalve dan die tig traptreden die ik eerst op moest zien te klimmen. Nou ja, het is natuurlijk wel gelukt maar pf. Daarna weer de vaart erin gekregen en zelfs zo erg dat ik dus veel te ver door was gelopen hahahaah. Kon ik weer een stuk terug. Alsof ik nog niet moe en bezweet genoeg was. Maar goed, uiteindelijk was ik weer terug in het hotel. En natuurlijk kon ik toen ook meteen inchecken en naar mijn kamer. Een van de eerste dingen die ik doe als ik op de kamer kom, is de wifi aanzetten. Nou die wilde dus niet opstarten. Dus maar weer naar beneden. De aardige jongen aan de receptie heeft me geholpen en uiteindelijk is ook dit gelukt. Daarna ben ik me eerst gaan douchen en heb ik de koffer helemaal leeg gemaakt en grotendeels opnieuw ingepakt. Volgens mij moet ik nu morgenvroeg geen problemen met de koffer krijgen.

Nu lekker rustig aan.Zo meteen even kijken wat er in Hamilton te doen is zodat ik iets kan plannen voor morgen. Het schijnt dat het morgen nog warmer wordt dan vandaag. Als het niet te ver weg is ga ik misschien wel naar de Hamilton Gardens. Daar zal het vast wel koeler zijn dan op straat. Jos komt me tussen 17.15u en 17.45u ophalen dus dan moet ik terug zijn in het hotel. Gelukkig kan de bagage ook morgen overdag hier blijven zodat ik daar niet de hele tijd op hoef te letten.

Morgen wordt een latertje en ik weet ook nog niet wat we Zaterdag gaan doen. Zondagmorgen vertrek ik dan van Putaruru naar Wellington. Dus ik weet niet wanneer ik weer een stukje schrijf. Tot snel.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Piet:
    25 januari 2018
    Marina, de kop is eraf. De zware heenreis zit erop en nu vakantie vieren. De eerste mooie foto's komen door. Geniet ze!!
  2. Joeparts:
    25 januari 2018
    Doe de groeten aan onze neef!!En heerlijk genieten van alles !xx
  3. Tineke:
    25 januari 2018
    Ja Marina, het pad van de vakantieganger gaat niet altijd over rozen.Toch wel genieten hè!
  4. Mam:
    25 januari 2018
    Hoi Marina wat mij wel opvalt is dat er geen troep licht op de grond; hier moeten ze elke dag met de veegwagen rond, mooie foto's en doe Jos en Shu Min de Groetjes en een Knuffel voor Sjeng