Dagje Hamilton

26 januari 2018 - Hamilton, Nieuw-Zeeland

Het wordt een beetje eentonig, sorry daarvoor. Maar ook de afgelopen nacht was erg kort. Ik was alweer om 04.30 wakker en niet veel later ook maar opgestaan. Ik denk dat ik pas echt een beetje in een fatsoenlijk ritme zal komen vanaf maandag. Dan kom ik op het zuidereiland aan en blijf ik 6 nachten op dezelfde plek in een appartement. De afgelopen dagen zat ik in hotels zonder kookgelegenheden. Door de hele omschakeling had ik ook geen zin om te gaan uiteten en heb ik iedere dag iets gemakkelijks gehaald en op de kamer opgegeten. Vanaf maandag kan ik echter ook zelf wat koken dus dat zal ook wel schelen.

Vanmorgen in ieder geval niet echt hoeven vechten met de koffer, alles ging er prima in :). Om 09.00u maar naar beneden gegaan en uitgecheckt. Wel meteen de bagage achter gelaten. Ik had nog steeds niet besloten wat ik nu precies wilde gaan doen vandaag. Hamilton Gardens leek me te ver lopen en omdat ik daar de vorige keer met Jos geweest was, hoefde het ook niet persé van me. Ik besloot eerst maar een beetje rond te lopen. Kwam uit bij het gemeentehuis van Hamilton. Altijd leuk om te zien (van buiten dan) hoe een ander gemeentehuis eruit ziet. Daarna kwam ik uit bij Kmart. Dat is een soort trefcenter, zonder vers voedsel, maar mét kleding. Dus ik naar de damesafdeling. Ze hadden op zich wel leuk spul en ik heb van alles gepast. Uiteindelijk twee simpele basis shirtjes mét korte mouwen en een dun truitje gekocht. Ikke blij. Toen daar ook maar even gezeten en een koffie gedronken met een abrikozenflap. Terwijl ik dat aan het verorberen was bedacht ik dat ik maar naar het meer ging lopen, Lake Rotoroa. Eenmaal buiten en al een beetje op weg vroeg ik aan een mevrouw of ik de goede kant op liep naar het meer. Deze mevrouw vertelde me meteen dat het nog wel een stuk lopen was hoor. Nou mevrouw dat is geen probleem. Ik moet oefenen voor de Venloop :):):). Ik ben dus gewoon doorgelopen en eerlijk gezegd vond ik het helemaal niet zo ver. Het Lake Rotoroa is redelijk groot en mooi aangelegd. Er staan allemaal bankjes en picknick plekken omheen en een heel wandel- en fietspad. Ik ben op een gegeven moment op zo'n bankje gaan zitten en heb zitten "mensen kijken". Want het was er druk. Vooral met mensen in fitness kleding die langs kwamen lopen of rennen. Veel dames in fitness kleding met buggy's voor zich en kleine kindjes op loopfietsjes. Een beetje de singelloop van Venray .....................maar dan anders. Ook vandaag was het weer aardig warm (meer dan 30 graden) dus het was wel even lekker aan het meer. Op een gegeven moment toch maar weer opgestaan en terug gelopen naar het City Center (het winkelcentrum tegenover het hotel). Daar een lekkere Ice Coffee gedronken en even gezeten. Nog een paar winkels in en uit gelopen en toen was ik er wel klaar mee. Ik ben terug gelopen naar het hotel en zit nu in de lobby dit verhaal te schrijven. Even tijd verdrijven totdat Jos komt. Foto's volgen later (alles wat daarvoor nodig is zit in de koffer).

1. Piet:
    Marina, doe Jos de groeten van mij. (oud buurjongen). We wachten op de foto's
  2. Trudy:
    Leuk joh ! Fijne dag !
  3. Mam:
    26 januari 2018
    Doe ze allemaal veel Groetjes, en geniet van de dagen met Jos en Familie kus voor jou
  4. Antoinet:
    27 januari 2018
    Ha Marientje,
    weer genoten van je reisverhalen. Je bent een echte wereldreiziger geworden. En de foto's zijn ook heel erg mooi. Toch lijkt het wel een beetje op Europa. Ik zou me daar ook wel thuis voelen (denk ik). Nou meid, blijf genieten, dan kunnen we jouw mooie verhalen lezen en even meegenieten.
  5. Jacqueline:
    28 januari 2018
    Ha Marina, jammer dat de reis zo is tegengevallen en dit jou nog een hele week onrustige nachten bezorgd. Maar mooi om weer jouw reis verhalen te mogen lezen en te zien. Mooie foto's. Als het slapen een probleem blijft, drink dan gewoon een extra borreltje 's avonds. Maar ook weer niet teveel, dat veroorzaakt misschien weer hoofdpijn in de ochtend Zorg dat je vooral kunt genieten deze weken. Ik blijf je volgen.
  6. Jacqueline:
    28 januari 2018
    Ha Marina, even de foto's bekeken. Laatste foto zag ik een Marina met een nieuw kapsel. Een ander model en een ander kleurtje?? (hihi)