Nog een nachtje slapen

19 januari 2018 - Venray, Nederland

​Een hele tijd geleden zette ik een "aftel appje" op mijn mobiel. Aftellen tot de vakantie. Heel toevallig was het toen nog exact 400 dagen tot het zover was. Vandaag staat er heel parmantig een 1 op mijn mobiel. 399 dagen heb ik me erop verheugd, voorbereid, gespaard en wat niet meer en morgen is het dan eindelijk zo ver. Dan kan de grote reis beginnen.

Om 7.30u is het eerst richting Düsseldorf. Van daaruit vlieg ik met Cathy Pacific om 12.50u eerst naar Hong Kong (CX376). Daar kom ik zondagochtend om 06.55u aan. Om 15.20u vertrek ik dan weer richting Auckland (CX199) waar ik maandagochtend 07.35u aankom (het is in Nieuw Zeeland 12 uur later dan hier. Dus voor Nederlandse begrippen kom ik zondgavond 19.35u aan).  Eerlijk is eerlijk ik zie best op tegen de lange reis. Vooral de lange stop-over in Hong Kong is niet echt fijn. Maar goed, ik ga gewoon veel rondlopen en mezelf zo moe maken dat ik heel misschien wel een paar uurtjes kan slapen tijdens het tweede gedeelte van de reis. Als dat lukt mag dat een wonder heten aangezien ik nooit kan slapen in het vliegtuig. Als het goed is staat Wayne me op te wachten in Auckland. Voor degene die het niet weten: Wayne is de gids die ik heb ontmoet tijdens de excursie de laatste dag van de vorige vakantie. We zijn via FB contact blijven houden en hij heeft aangeboden me op te komen halen. En van dat aanbod maak ik natuurlijk graag gebruik. Het zal een stuk leuker zijn om aan de andere kant van de wereld aan te komen als er iemand is die je verwelkomt in plaats van de vorige keer: zo snel mogelijk langs de mensenmassa die op iemand wacht en een taxi zoeken om me naar het hotel te brengen.

Jammer genoeg ziet het er naar uit dat het de eerste paar dagen daar flink regent. Tenminste, als we de weergoden moeten geloven. Maar niet getreurt: ik heb mijn outdoorjas bij me :). Het is er in ieder geval wel warmer dan hier. Dat dan weer wel.

Iedereen ontzettend bedankt voor alle goede wensen die ik hier op de blog, via app en mail heb mogen ontvangen. Erg leuk dat iedereen zo meeleeft.

Maandag volgt nijn eerste "echte" reisverhaal  en horen jullie hoe de reis en aankomst verlopen zijn. Tot dan.

1. Yorgo:
    19 januari 2018
    Goede reis zus. Ik wens je heel, maar dan ook echt heel veel plezier. Geniet ervan en kom weer goed terug.
  2. Leny Canli:
    19 januari 2018
    Nou Marina, je reis kan beginnen. Mega fijne vakantie gewenst. Goede vlucht, mooi, droog weer en veel nieuw indrukken en ervaringen. Tjuus tot over n paar weken. X
  3. Gonnie:
    19 januari 2018
    Een hele goede reis gewenst marina en een super fijne vakantie, geniet er van! X
  4. Ineke van Doren:
    19 januari 2018
    Nogmaals een hele goede reis Marina en kom gezond weer terug
  5. Mam:
    19 januari 2018
    Hoi Marinneke nog een nachtje en dan gaat het geburen, de vakantie waar je al meer dan een jaar naar uitkijkt, geniet er van kom weer goed thuis xxx
  6. Juliet:
    21 januari 2018
    Het is nu zondagmiddag bijna 13.00 uur. Als het goed is ben je dus halverwege je reis. Ik hoop dat alles goed gaat. Ik zit al uit te kijken naar je reisverslagen!
  7. Trudy:
    26 januari 2018
    Woh wat een gave reis ga jij weer maken ! Geniet ervan ! Ik ga je volgen !