Aankomst op het zuidereiland

29 januari 2018 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Vandaag heb ik eindelijk ook eens een voordeel gehad van het slecht slapen. Vannacht werd ik om de haverklap wakker, waarschijnlijk omdat ik onbewust bang was me te verslapen. Om 05.30u dan maar eens de mail gecheckt en wat bleek ? Had Interislander (de veerboot) midden in de nacht gemaild dat de boot een uur eerder zou vertrekken en dat ik om uiterlijk 07.00u moest inchecken. Dat betekende dat ik niet meer zo veel tijd had en op moest schieten. Snel snel me klaar gemaakt en naar beneden en me uitgecheckt. Voor de zekerheid toch maar een taxi naar de boot genomen waar ik ruim op tijd aankwam. Terwijl ik me incheckte en de koffer afgaf kreeg ik te horen dat ze een half uur vertraging hadden. hahaha. Later hoorde ik dat de boot waar ik eigenlijk mee zou varen kapot was en dat daarom een groot gedeelte van die passagiers was overgeboekt daar een eerdere tocht en andere naar een latere. Nou ja, kan gebeuren natuurlijk. Ik ben meteen naar de voorkant van de veerboot gegaan en heb aan de reling gehangen. De hele tocht wel te verstaan. Ik heb genoten!! Op bepaalde momenten waaide het vreselijk hard maar ik had natuurlijk mijn vestje aan. De zon scheen, de lucht was super blauw, het water was kalm, wat wil een mens nog meer. Er was eigenlijk bijna de hele tijd wel wat te zien. Het was maar een klein stukje dat er echt bijna alleen maar water te zien was, voor het overige zag je eerst de kustlijn van Wellington en daarna kwam het zuidereiland steeds dichter bij. Op een gegeven moment vaart de boot in een S vorm, tussen aan weerszijden de bergen. Het was echt...................adembenemend mooi. Onvoorstelbaar. De bergen, de kleuren, het groen, het blauw en dan alles samen  WOW WOW WOW. Op een gegeven riep de captain om dat er aan stuurboord  (waar is dat :) ?) dolfijnen te zien waren. Maar voordat ik maar een voet verzet had rende zo'n beetje iedereen van de ene kant naar de andere kant. Ik dacht bij mezelf "dat heeft dus geen zin". En dat bleek ook zo te zijn. Maar een paar seconden later gaf mijn "buurman" zijn verrekijker en zegt "kijk, daar bij die boot, daar zwemmen ze". Ik kijken en zie natuurlijk niets hihihi. Maar even later kwamen we dichterbij en ja hoor, daar waren ze. Ik heb gefilmd en het filmpje geüpload. Slechte kwaliteit want het ging zo snel en ik wist gewoon niet waar ik moest kijken. Maar je ziet ze wel. Er zwommen er echt veel en het was echt super leuk om te zien. Daarnaast heb ik trouwens ook een ander filmpje geüpload.

Uiteindelijk kwamen we aan in Picton en mochten we, na meer dan 3 uur, van de boot. Ik heb meteen mijn koffer gehaald en ging op zoek naar het toilet en koffie. Toilet was simpel maar koffie helaas niet. Die was boven en tja, dat is toch wat lastig met een zware koffer. Die koffie heb ik daarom maar laten schieten. Ik heb toen, samen met een aantal andere mensen, op de bus gewacht. Toen die eindelijk na bijna een uur kwam, was de chauffeur tamelijk van slag. Het was volgens hem een chaos want de ene boot was te laat en de ander te vroeg en hun hele schema liep in het honderd. Uiteindelijk konden we de koffers afgeven en de bus in en had ik mazzel. Omdat ik als eerste de bus instapte kon ik helemaal voorin gaan zitten. Een Zweedse jongen kwam naast me zitten en we hebben even gezellig gekeuveld. De bus verliet iets later dan gepland Picton op weg naar Nelson. Het was een intercity en reed alleen over de Highway 6. In principe (hoorde ik eerder van een andere chauffeur) is het niet meer de bedoeling dat chauffeurs van Intercity als gids fungeren. Maar deze chauffeur deed dat wel. Hij heeft onderweg van alles zitten vertellen. Echt heel leuk. Een van de dingen die hij vertelde was, dat het de laatste tijd regelmatig veel geregend heeft en dat daarom het eiland groener is dan normaal. Ik weet natuurlijk niet hoe het er anders uitziet maar het was me idd al opgevallen dat het zo groen is. Dit eiland is zo anders dan het noordereiland maar ik vind het zo lastig om uit te leggen waar dit dan aan ligt. Ik heb natuurlijk ook pas een heel klein stukje gezien maar ik vind het nu al prachtig. En ja, het weer speelt natuurlijk ook mee. Het was vandaag weer een schitterde dag. Daar gaat trouwens aan het eind van de week verandering in komen. Maar dat is voor latere zorg. Na een busreis van bijna 2,5 uur kwamen we aan in Nelson en werden we bij de bushalte gedropt. Ik had natuurlijk geen idee waar het appartementencomplex ligt en was moe en bezweet, dus ik heb mezelf getrakteerd op een taxi rit die uiteindelijk een slapstick werd. De chauffeur, George, was een Indiër die pas vier dagen geleden voor zichzelf was begonnen (als taxihouder dus). Ik vertelde waar ik heen wilde en hij typte het adres in in TomTom. En daar gingen we dan. Welgeteld drie straten lang hahahahahahahahaahahah.Het complex lag dus net twee straten verderop. We lagen samen in een deuk. Nadat ik betaald had en hij mijn koffer had uitgeladen hebben we lachend afscheid genomen. Ik ging bij de receptie naar binnen en daar zat een hele aardige vrouw. Het inchecken was binnen twee tellen gebeurd en zij heeft me naar mijn appartement gebracht en de nodige folders meegegeven. Het appartement ziet er netjes uit en ik ben blij met mijn balkonnetje en mijn mega grote whirlpool!!! Wist ik niet dat ik die zou hebben dus dat is een hele verassing. Daar ga ik zeker gebruik van maken. Nadat ik snel een kopje koffie had gedronken ben ik eerst weer naar de receptie gelopen en heb gevraagd wat de wifi code is en waar de Countdown (supermarkt) ligt. Op beide antwoord gekregen en ik ben meteen doorgelopen naar de supermarkt. Daar heb ik de nodige boodschappen gedaan aangezien ik hier 6 nachten blijf. En daar horen natuurlijk ook mijn geliefde lamskoteletjes bij. Met de boodschappentassen terug naar het complex gelopen, boodschappen opgeruimd en toen toch maar snel even een douche genomen. Daarna de foto's ordenen zodat ik er een aantal kan uploaden in de blog en toen het avondeten klaargemaakt. En ik heb heerlijk gegeten :). Nadat de blog klaar is ga ik de folders maar even bekijken. Morgen wordt het nog prachtig weer dus ik moet proberen zo veel mogelijk te doen nu het nog mooi weer is. Maar eens kijken wat het gaat worden. Jullie horen het later. Groetjes.

1. Ellen:
    Wat gaaf die dolfijnen!!
  2. Juliet:
    29 januari 2018
    Wat een mooie foto's en wat is het daar mooi! Wat moet dat heerlijk zijn om daar bijna een week te mogen genieten. En een eigen appartementje geeft je lekker ook veel privacy! Helemaal super!
  3. Marja:
    29 januari 2018
    Heerlijk, zo'n bootreis! En dan ook nog dolfijnen, fantastisch...
  4. Mam:
    29 januari 2018
    wat fijn dat je toch dolfijnen hebt gezien, dat nemen ze je niet meer af, geniet van al het moois wat daar te zien is liefs xxx
  5. Helene Busser:
    29 januari 2018
    Mooi die dolfijnen en wat (dol)fijn dat je een fijne! hotelkamer hebt met whirlpool heeeeeerlijk. Kijk vanavond even naar de filmpjes en foto's.
  6. Helene Busser:
    29 januari 2018
    en wat grappig met die chauffeur ;-)
  7. Leny Canli:
    29 januari 2018
    Wauw mooie foto's, filmpje van dolfijnen ook leuk en toch nog alles goed gegaan met de prachtige boottocht. Geniet de komende dagen in je appartement met whirlpool en deze nieuwe omgeving. Hoop dat t weer goed blijft. X Leny