De afgelopen dagen

28 januari 2018 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Het is zondagavond, bijna 22.00u en ik zit op bed in mijn hotelkamer in Wellington. Natuurlijk heb ik weer het een en ander te vertellen.

Vrijdag: Jos was rond 17.30u in het hotel om me op te pikken. Het was net of we elkaar twee dagen ervoor nog hadden gesproken, zo vertrouwd. We zijn (voor mij terug) naar Auckland gereden om Shu Min en Sjeng van het vliegveld te halen. We hadden dit van tevoren al afgesproken en hadden op deze manier alvast wat tijd om bij te kletsen. En dat hebben we dan ook maar meteen goed gedaan. Het was trouwens erg druk op de weg omdat het blijkbaar morgen een of andere feestdag is. Lang weekend dus voor de meeste mensen in het noordelijke gedeelte van het noorder eiland. Op het vliegveld hebben we even een kopje koffie gedronken en daarna bij de gate gewacht op Shun Min en Sjeng. Al vrij snel kwamen ze er aan en het was leuk en ook nu weer vertrouwd om ze weer te zien. Daarna met z'n allen de auto weer in en op weg naar "huis", ofwel naar Putaruru. Rond 23.15u kwamen eindelijk thuis en wat bleek ? Er was eens stroomstoring. We hebben met kaarslicht wat gedronken en Jos belde het alarm nummer mbt stroomstoringen. Er bleek in een groot gedeelte van het noorder eiland stormachtig weer te zijn geweest (hebben wij niets van gemerkt) en blijkbaar was er o.a. bliksem ingeslagen. Op veel plekken waren er daardoor stroomstoringen en men kon niet aangeven hoe lang het nog zou duren. Rond 01.00u zijn we naar bed gegaan. Jos heeft aan de garage een "gaste house" en daar mocht ik slapen. Met zo'n mijnwerkerslampje in de hand heb ik me klaar gemaakt om te gaan slapen en toen ik eenmaal in bed lag realiseerde ik me: wat is het hier donker. En wat is het hier stil. Dat wist ik van de vorige keer ook nog wel, maar het was nu weer zo overduidelijk. Het is écht pikkedonker en doodstil!! Ondanks dat heb ik toch niet geweldig geslapen. Net na 08.30u maar naar het huis gegaan waar Jos net rondliep.

Zaterdag: Om 08.30u was er nog steeds geen stroom en Jos vertelde me dat het nog nooit zo lang had geduurd. Het is natuurlijk heel vervelend als je geen stroom hebt maar in dit geval hadden we ook geen water want dat zit in een ton waar weer stroom voor nodig is. Dus tja, maar hopen dat ik voorlopig niet naar de wc hoefde :):):) Jos heeft op zo'n campingsetje een pannetje water gekookt zodat we toch koffie konden drinken, wat we buiten hebben gedaan. En daar hoorden we de "buur" koeien waanzinnig loeien. Die arme beesten konden niet gemolken worden en hadden daar natuurlijk erg veel last van. Op een gegeven moment hebben we wat gegeten en net toen we daar mee klaren waren ging de stroom weer aan. Hoera!! Even later zijn Jos, Sjeng en ik een stukje gaan  rijden. Beter gezegd: ik heb gereden. Ja ja, echt waar. Jos heeft me eerst rustig uitgelegd hoe de auto werkt (automaat, nooit in gereden) en een beetje over de verkeersregels hier. Maar die gingen een beetje langs me heen omdat ik veel te geconcentreerd op de weg aan het letten was hihihihhihi. Ik heb meer dan een uur gereden en het ging best goed. Op een gegeven moment ook door de bergen en dat vond ik toch wat eng maar ook hier ging alles goed. Ik ging niet zo hard maar dat lijkt me normaal. In ieder geval heeft Jos me gecomplimenteerd. Hij was onder de indruk van mijn rijkunsten :). Maar goed, op een gegeven moment had ik wel tamelijk hoofdpijn gekregen van het geconcentreerde turen, dus toen mocht Jos het weer overnemen. Niet lang daarna zijn we weer naar huis gegaan en hebben we heerlijk gegeten (Shu Min had heerlijk Taiwanees gekookt). Uiteraard ook toen nog gezellig wat gedronken en gekletst totdat het tijd werd om naar bed te gaan.

Zondag: vannacht wat beter geslapen maar wel vroeg op. We hebben lekker ontbeten en rustig aan gedaan. Tegen 11.00u hebben Jos, Shu Min en Sjeng me naar de bushalte gebracht waar ze samen met mij hebben gewacht op de bus. We hadden van tevoren gedacht dat het niet zo druk zou zijn omdat het zondag is en lang weekend maar dat hadden we dus duidelijk mis. De bus zat helemaal vol. Ik heb me ingecheckt bij de chauffeur en tijdelijk afscheid genomen van de familie. We zien elkaar weer over zo'n 2,5 week. Daarna de bus in en een plekje gezocht. De bus is om 11.40u vertrokken naar Wellington waar we uiteindelijk om 19.40u pas aankwamen (bijna een uur later dan gepland). Op zich een mooie reis hoor. Ik heb weer genoten van alle prachtige uitzichten. Wat ook leuk was om te zien was dat op allerlei willekeurige plekken mensen aan, op of in  het water zaten. Iedereen was natuurlijk vrij en het was bloedheet. Dus ja, daar wil iedereen wel van genieten. Over heet weer gesproken: volgens Jos was op het nieuws geweest dat er komende week een hittegolf is op het zuidereiland en dat het wel 40 graden kan worden. Tja, ik vertrek morgen dus naar dat zuidereiland. Morgenvroeg moet ik op tijd opstaan en uitchecken want ik moet uiterlijk om 08.15u inchecken op de veerboot die me naar Picton op het zuidereiland brengt. Ik ben zo vreselijk benieuwd. Als ik de verhalen mag geloven, dan moet het een prachtige boottocht zijn en volgens Jos krijg ik wrs dolfijnen te zien. Altijd leuk. In Picton staat de bus weer voor me klaar om me naar Nelson te brengen waar ik in de middaguren aan kom. En daar blijf ik dan voor de komende zes dagen (vertrek zondag), Ik heb er zin. Jullie horen morgen wel van me hoe het gegaan is. Doei doei.

1. Trudy:
    Woh mooie foto’s , leuk verhaal ! Goeie reis naar de volgende bestemming 😎
  2. Marja:
    28 januari 2018
    Geniet van de boottocht en hopelijk krijg je de dolfijnen ook echt te zien! Veel plezier!
  3. Ellen:
    28 januari 2018
    Knap dat je hebt gereden! Fijne overtocht morgen. Namens Joep nog heel erg bedankt voor de mooie kaart!
  4. Joeparts:
    28 januari 2018
    Mooie tocht met de boot !En hopen dat je dolfijnen gaat zien lijk me zo super! Lieve groetjes ome Joep en Annie xx
  5. Tineke:
    28 januari 2018
    Hoi Marina, het is idd een hele mooie oversteek, wij hebben dit ook gedaan. Ook kun je prachtige foto's te maken! Veel plezier"
  6. Mam:
    28 januari 2018
    Hoi meisje nu kun je ook is zien hoe wij toch verwent zijn met de elektra en water, echt pikkedonker is het hier nooit. maar weer een ervaring rijker . veel genieten van de oversteek en we horen wel of je Dolfijnen hebt gezien liefs van mij xxx
  7. Antoinet:
    Hoi Marientje,
    ja dat is nou avontuur.....
    Ik wens je veel plezier op de boot en veel dolfijnen om naar te kijken. Ik heb ze in Spanje gezien en ze zijn prachtig.
    Op naar het volgende avontuur wij gaan meegenieten doormiddel van je verhalen en foto's.
    Have fun....
  8. Helene Busser:
    29 januari 2018
    Hallo Marina, mooie foto's ook leuk dat je er zelf bij staat :-)
    Ben benieuwd naar de boottocht.
    Geniet ze....
  9. Christa:
    17 februari 2018
    Wat een mooi landschap zeg. Leuk om op de foto te zien hoe lang of jij bent, die anderen zijn echt dwergen.