Dagje Te Anau

11 februari 2018 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Vannacht voor de eerste keer sinds een tijdje niet zo lekker geslapen. Ondanks de prima kamer en het grote bed. Dit matras is wat harder dan ik gewend ben en mijn rug was daar niet zo blij mee. Dus maar weer op tijd opgestaan. Vanmorgen lekker rustig aan gedaan. Het regende pijpenstelen dus ik heb maar wat aangekloot.  Om 11.00u naar de receptie gelopen en de receptioniste heeft twee excursies voor me geboekt. De eerste is morgen naar Milford Sound en woensdag ga ik naar Doubtful Sound. Daarna regende het nog steeds een beetje maar ja, ik wilde niet een hele dag weggooien. Dus de wandelbroek, wandelschoenen en jas aan en hoppa. Ik ben eerst even naar het dorpje gelopen en ben naar de supermarkt gegaan. Eigenlijk alleen om een flesje water en broodje te halen maar toen bedacht ik ineens dat ik net zo goed wat meer kon meenemen. Ik moest toch weer terug richting motel want ik wilde die kant op wandelen. Dus maar meteen een fles wijn en wat knabbels gekocht.. Met de boodschappen terug naar het motel, boodschappen opgeruimd en mijn sandwich gegeten. Ondertussen was het bijna 13.30u en miezelde het nog een beetje maar ik ben toch op pad gegaan. Ik heb een wandeling gemaakt van dik drie uur, met een paar hele kleine rustpauzes tussendoor. Terwijl ik aan de wandel was, kwam opeens de zon erdoor en werd het nog warm ook. Jas uit, omknopen en door. De wandeling is een stuk van de Kepler Track (kan ik nu mooi zeggen dat ik een stuk van een track heb gelopen :)). Dit stuk liep langs het meer, de ene keer tussen de bomen door en de andere keer echt lángs het water. Het was een mooie wandeling en ik heb er van genoten. Soms voelde je je echt Rémi, alleen op de wereld. Maar dan kwamen er ineens weer mensen langs gelopen of gefietst. Wat ik mooi vond om te zien was het verschil van de natuur tussen de vroege middag en de latere middag toen de zon er doorheen was. Dat zie je ook op de foto's. Op een gegeven moment begon ik toch wel moe te worden en ik besloot terug te lopen naar het motel. Daar aangekomen heb ik eerst even gezeten en daarna een hete douche genomen. En toen heb ik eindelijk de stoute schoenen aangetrokken. Zoals al eerder gezegd eet ik niet geweldig. Dat is niemands schuld behalve mijn eigen. Nu heb ik al weken zo'n verschrikkelijke zin in Pizza. Geen idee waarom want zo vaak eet ik dat thuis ook niet. Maar goed. Ik had een foldertje van de receptioniste gekregen met allemaal restaurants en daar stond een Italiaans restaurant in dat ook bezorgt. Dus ik maar gebeld en een pizza besteld. Meteen maar een grote dan heb ik waarschijnlijk morgen ook meteen te eten Keurig op tijd kwam de koerier de pizza bezorgen en het rook meteen erg lekker. En het was idd een grote. Ik heb maar de helft opgegeten. De andere helft heb ik laten afkoelen en staat nu in de koelkast. En hij is echt heerlijk. Nu lekker rustig aan. Wat olympische spelen gekeken en nu staat Indiana Jones erop. Maar lekker vroeg gaan slapen want ze komen me om 08.15u hier bij het motel ophalen. Ik heb er zo'n zin in. De rugzak staat klaar. Daarin: een fles water (die nu nog in de koelkast staat), wat voedzame repen, portemonnee, ticket, camera, 2 extra batterijen, insectenspray tegen zandvliegen (thx Joseph), regenjas en nog wat kleine dingetjes. Ik ben er klaar voor :):):).

Ik heb trouwens naast foto's ook een filmpje ge-upload.

1. Ellen:
    11 februari 2018
    Veel plezier morgen! Tip van Gardo: geniet van de weg naar de Milford Sound. Die is minstens zo mooi!
  2. Leny Canli:
    11 februari 2018
    Hallo Marina, inderdaad, de zonnige foto's hebben mijn voorkeur. Wel beter gaan eten hoor en vooral blijven genieten. Je hebt al heel wat kilometers afgelegd de afgelopen weken. Houd je dat ook bij? Groetjes en Alaaf vanuit Venlo. x
  3. Anja:
    Klinkt goed! De pizza en de plannen 😊
    Veel plezier
  4. Antoinet:
    11 februari 2018
    Hé Marientje, onder het genot van een kopje koffie ook heel erg genoten van je verhalen. Wens je veel plezier met de excursies.
  5. Mam:
    11 februari 2018
    Hoi Marinneke, zo als ik lees heb je weer veel gezien. zorg wel goed voor je zelf. geniet er maar lekker van liefs xxx