Dagje markt en haven

3 februari 2018 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Vannacht voor de eerste keer deze week slecht geslapen. Erg slecht zelfs. Waarschijnlijk van die kleine zonnesteek gister. Dat was dus een hele wijze les. Omdat ik toch zo vroeg op was, ben ik ook maar vroeg de deur uit gegaan. De markt zou om 08.00u beginnen dus dat kwam mooi uit. Ik ben rustig aan gaan lopen en kwam bij het einde van Trafalgarstreet. Daar stonden twee rijen met marktkramen. Ik dacht "is dit het ?". Maar dat kon toch niet, daar zullen ze toch niet zo veel reclame voor maken ? Nee dus. Even verderop was de echte markt. En ik moet zeggen, het was een erg leuke markt. Iets wat we bij ons in Venray niet snel zullen zien. Veel kleine kraampjes met veel eigen gemaakte kunstwerken, daarnaast groente en fruitkramen en dit alles afgewisseld met diverse kleine foodtrucks. Super gezellig. Ik was vooral erg onder de indruk van een Japanse meneer die van alles uit botten sneed (zie foto -dat zijn ringen). Verder heb ik ook maar meteen een hoed/pet gekocht. Volgens die mevrouw stond ie leuk, dus dat geloof ik dan maar :). Op een gegeven moment had ik het wel gezien en het werd ook al drukker, dus ik besloot terug te lopen naar de winkelstraat. Daar heb ik bij Starbucks een koffie en muffin gekocht en met deze dingen in de hand bent ik terug gelopen naar de Isite. Vanaf de isite kun je helemaal langs de rivier lopen tot aan de haven. Ik had besloten dat maar te doen. Onderweg heb ik op een bankje gezeten en mijn koffie gedronken en muffin gegeten. Daarna weer lekker doorgelopen en uiteindelijk bij de haven aangekomen. Genoten van al die plezierboten die bij elkaar lagen. Jammer genoeg was hier verder niets te doen dus op een gegeven moment maar weer terug gelopen. Maar ja, het was nog tamelijk vroeg, dus ik ben toch maar door gelopen, de andere kant op. Een heel stuk gelopen totdat ik uitkwam bij een mooie look-out. Daar de nodige foto's gemaakt en even op een bankje gaan zitten. En toen voelde ik dat ik toch wel moe begon te worden. En ja, ik moest natuurlijk ook nog terug. Dus nadat ik even uitgerust had ben ik rustig aan weer terug gelopen. Onderweg nog even bij de countdown naar binnen voor een klein boodschapje en naar het appartement. Het was begin van de middag en ik besloot even bij de receptie naar binnen te gaan. Morgen moet ik erg vroeg uitchecken en ik had gezien dat de receptie pas om 08.30u bezet is. Te laat voor mij. Maar dat was geen probleem. We hebben de zaken ter plekke afgehandeld en ik hoef morgenochtend alleen de sleutel hier op tafel te laten liggen. Nadat alles afgehandeld was ben ik naar het appartement gekomen. Ik heb eerst even gezeten en toen ben ik - eindelijk - in het bad gaan liggen. Heerlijk!! Verder heb ik de middag vol gekregen met foto's ordenen, opruimen en de koffer zo goed als inpakken. Ik heb een beetje gegeten en nu staat de afwasmachine te pruttelen. Vanavond drink ik het laatste kletske wijn op en ga ik op tijd naar bed. Morgen gaat al vroeg de wekker. Ik moet uiterlijk 07.00u bij het busstation staan. Gelukkig is dat hier vlakbij. Om 07.15u vertrekt de bus naar Greymouth aan de westkust, waar ik om 13.15u aankom. Ik blijf daar één nachtje zodat ik maandag de Transalpine trein kan nemen naar Christchurch. Hopelijk heb ik morgenmiddag nog een beetje tijd om Greymouth te verkennen. Nou, dat horen jullie morgen wel weer. Doei doei.

1. Leny Canli:
    3 februari 2018
    Fijn dat je zo geniet. Een hele fijne treinreis gewenst en blijf vooral je hoedje dragen. Groetjes van oma Boontje en mij xxx
  2. Antoinet:
    3 februari 2018
    Hoi Marientje,
    fijne reis en geniet maar lekker verder van al het moois om je heen!