Dagje rust

1 februari 2018 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Vandaag heb ik een rustdag gehouden. Dat had ik van tevoren al bedacht omdat ze voor vandaag zo'n slecht weer hadden voorspeld. Maar na gister kwam het ook wel goed uit. Alhoewel ik moet toegeven dat de nasleep van gister me reuze meevalt. Ik had verwacht dat ik amper zou kunnen lopen en dat ik vooral last zou hebben van mijn bovenbenen maar dat was niet zo. Ik had wel aardig spierpijn in mijn kuiten (kan dat überhaupt ?) en pijnlijke voeten. Maar het was lang niet zo erg als ik verwacht had. Ik ben tamelijk lang in bed blijven liggen want het ging buiten goed te keer. Het regende erg hard en het waaide nog erger. Ik ben hier van het ene uiterste in het andere uiterste terecht gekomen. Van een hittegolf naar een tropische cycloon. Zojuist op het nieuws gezien dat een cycloon m.n. het noorden van het zuidereiland heeft getroffen en dan met name hier in Nelson. Scholen werden gesloten, mensen geëvacueerd en straten stonden onder water. Heftig. Ikzelf heb daar - gelukkig - niets van mee gekregen. De hele ochtend dus maar lekker rustig aan gedaan. Begin van de middag zou het droog worden, dus op een gegeven moment heb ik me aangekleed en ben ik eerst naar de receptie gelopen met een arm vol wasgoed. Tracy (eigenaresse) liet me zien waar het washok was en ik heb meteen de was aangezet. Terwijl die aan het draaien was ben ik naar de Isite gelopen. Ik had een excursie uitgezocht naar Golden Bay. Helaas pindakaas, die tour zat vol of ging niet. Kon ik er niet echt uit opmaken. Omdat ik toch echt graag naar Golden Bay wilde zocht de jongen van Isite een andere optie. Die vond ik ook prima dus hij belde die organisatie en wat denk je ? Die tour zat vol. Hm. Toen werd me nog een andere tour voorgesteld. Deze sprak me niet helemaal aan en was belachelijk duur. Ik heb later besloten om die dus niet te doen. Dan maar niet naar Golden Bay. Ik krijg nog meer dan genoeg mooie dingen te zien. Na het bezoek aan de Isite ben ik naar de Countdown gelopen en heb ik wat boodschappen gedaan. Met de boodschappen terug naar het appartement waar de was klaar was. Dus van de wasmachine in de droger gestopt en naar het appartement. Boodschappen opruimen en wat gezeten. Later de was gehaald en gestreken en begonnen met de foto's te ordenen. Op een gegeven moment natuurlijk ook nog gekookt en gegeten. Tussendoor ook nog contact gehad met Jos en Wayne die vroegen hoe het met me ging, gezien het weer. Lief van ze. En zitten bedenken wat ik de komende dagen ga doen. Morgen ga ik hier in Nelson  eens rondlopen. Nelson schijnt een artistiek kunstenaarsstadje te zijn met vele galeries. Daarnaast is er ook nog een museum waar ik misschien nog wel naar toe ga.Op zaterdag is er een - volgens Tracy - erg gezellige markt met van alles en nog wat. Tja, enigszins werk gerelateerd, ben ik daar natuurlijk toch wel nieuwsgierig naar :). Dus daar ga ik zaterdag heen. En zondag is het alweer tijd voor de volgende fase van de vakantie. Maar dat duurt nog even.

Geen foto's vandaag maar wel zoals beloofd de foto's van gister. Ik heb ze genummerd zodat ze op volgorde van de wandeling liggen. Ik hoop dat de kleuren goed overkomen en dat de foto's de prachtige natuur eer aandoen.

1. Henri:
    1 februari 2018
    Wat een mooie foto's Marina! Dat kan alleen maar genieten zijn. Ga maar lekker door zo. Groeten. (lopen er ook mannen in uniform rond?)
  2. Helene Busser:
    1 februari 2018
    Hele mooie foto's, krijg gewoon zin in vakantie als ik dit allemaal zie :-)
  3. Antoinet:
    Hé avonturierster,
    geweldig wat je gepresteerd hebt. Ik ben trots op je...en wat is het genieten zo op de foto's te zien. Heerlijk!
    Heel veel lieve groetjes uut Casele
  4. Mam:
    1 februari 2018
    Hoi Marinneke wat een mooie foto's kei mooie natuur geniet er van liefs van mij xxx
  5. Marja:
    1 februari 2018
    Wow, ziet er mooi uit daar! De moeite van het lopen waard...