Lui dagje

13 februari 2018 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Vandaag heb ik een lekkere luie dag gehad. Moest ook wel ff want ik begin moe te worden. Dat klinkt natuurlijk heel raar als je op vakantie bent maar het is de waarheid. Ik ben hier, eerlijk is eerlijk, veel actiever dan thuis. Want ja, je wilt alles zien en doen wat je in de voorfase van de vakantie had bedacht. Maar meer nog dat dat zijn het alle indrukken die ik hier opdoe, iedere dag opnieuw.  Alles wat je ziet en meemaakt. Het kost me best veel energie om alles meteen te verwerken en daar wordt je dus moe van. Dus vandaag een welverdiende (vind ik zelf:)) luie dag gehouden. Begin van de ochtend lekker wat aangekloot en om 10.15u de deur uit gegaan. Ik wilde dan wel rustig aan doen maar niet de hele dag binnen blijven zitten. Toen ik buiten kwam miezelde het een heel klein beetje maar ik was de straat nog niet uit of het stopte, de wolken trokken open en een voorzichtig zonnetje kwam tevoorschijn. Ik ben naar het meer gelopen en langs het meer af de andere kant op dan eerder deze week. Het was erg rustig op straat, iedereen was blijkbaar bang om nat te worden haahhah. Ik ben door gelopen tot de haven (nou ja, haventje) van Te Anau. Daarna nog een paar meter naar rechts en dat vond ik wel genoeg. Uiteraard weer ontzettend genoten van het uitzicht en van het zonnetje. Rustig aan weer terug gelopen en in het centrum (welgeteld één hele straat :)), een paar winkels in en uit gelopen. Uiteindelijk bij de supermarkt terecht gekomen waar ik wat boodschappen heb gedaan. Met de boodschappen weer rustig aan naar het motel. Ondertussen was het middag geworden en scheen de zon volop. Ik heb mijn hemdje aan gedaan, mijn broek opgetrokken tot de knieën, drinken gepakt én ben mijn koffer ingedoken en heb eindelijk mijn e-reader tevoorschijn gehaald. Ik een hele tijd lekker buiten in het zonnetje zitten lezen. Heerlijk!!! Daarna lekker gedouchte en gewoon wat op de laptop zitten hannesen en wat gelezen. Vanavond erg vroeg naar bed en hopelijk goed slapen want morgen wordt het érg vroeg dag. De wekker gaat om 05.00u en ze komen me om 06.15u ophalen. Ja ja, je moet er wat voor over hebben. Morgen wordt hopelijk net zo'n mooie dag als gister want de tour naar Doubtful Sound staat gepland. Ik ben wel lekker op tijd weer "thuis", rond 15.30u. Dat is fijn want dan heb genoeg tijd om te douchen, koffer en rugzak te pakken en nog even bij te komen en om alvast uit te checken. Donderdag is namelijk alweer de tijd om te vertrekken. Dan is het weer met de bus terug naar Christchurch waar ik een nachtje blijf om vrijdag naar Rotorua te vliegen. Maar zover is het nog niet. Eerst morgen maar eens kijken. Heb ook hier weer erg veel zin in. Jullie horen het morgen. O en trouwens: bedankt voor jullie leuke reacties iedere keer. Ik vind het leuk om reacties te krijgen en te lezen dat jullie mijn verhalen leuk vinden. Dus vooral blijven reageren :):):)

1. Tineke:
    13 februari 2018
    Hoi Marina, ik geniet van jouw reisverhalen. Je doet erg je best om een goed verhaal neer te zetten. Hoelang heb je nog vakantie in N-Z? Ik wens je in ieder geval nog fijne dagen met mooie avonturen. Groetjes
  2. Mam:
    13 februari 2018
    Hoi Marinneke weer een mooie dag gehad, al was het dan een rustdag. nog een dagje daar en dan weer naar Rotorua. ik ben benieuwt hoe het is in het vliegtuigje maar dat lees ik wel. geniet er van Liefs van mij xxx