Pyjama dag

20 februari 2018 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Zoals gister al voorspeld heb ik vandaag een pyjama dag gehouden :). Anders gezegd: ik heb geen bal gedaan hahahaah. Heerlijk de hele dag wat op de laptop gezeten en lekker verder gelezen in mijn book. Tussendoor gedoucht en een begin gemaakt met het pakken van de koffer. Op een gegeven moment moest ik even naar de receptie om een nieuwe voucher voor de Wifi-code te halen. Ik raakte in gesprek met de eigenaresse en ik kan/mag morgen een uur langer in de kamer blijven. Normaal moet je om 10.00u uitchecken maar ze vindt het prima als ik pas rond 11.00u vertrek. De bus vertrekt namelijk pas om 13.20u. Ik moet dus vóór 13.00u bij de I-site zijn, maar dat is wel lang wachten. En nu dus een uurtje minder lang :). Het heeft hier vanochtend vreselijk hard geregend, het waait de hele dag enorm hard en bij tijd en wijle regent het. Ook nu trouwens, het komt er met enorme bakken uitvallen.  Het hele land is zich aan het voorbereiden op cycloon Gita. Vooral het zuidereiland is zich goed aan het voorbereiden. De plaatsen Nelson en Christchurch b.v. krijgen het vanavond en vannacht zwaar. En het is toch apart om te beseffen dat ik nog maar een paar dagen geleden daar was. Er zijn veel vluchten gecanceld, scholen zijn of blijven morgen dicht,  mensen wordt geadviseerd niet naar buiten te gaan. Hopelijk zullen er geen slachtoffers vallen en zal de schade meevallen. Ikzelf begin morgen aan de laatste fase van mijn vakantie en dus aan mijn laatste week. Morgen vertrek ik naar Auckland waar ik deze laatste week zal blijven. Hm, ik kan nu dus al zeggen dat ik volgende week donderdag weer thuis ben. Bah, heb nog helemaal geen zin om te vertrekken (sorry lieve mensen). Maar goed, eerst nog maar genieten van deze week. Heb een paar dingen op het programma staan en een paar dingen op de bucketlist. Ik zal me in ieder geval niet vervelen. Jullie horen morgen weer van me. Toedeloe.