Een rustig, zonnig dagje

23 januari 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Zo, dit was een lekker rustig dagje. Eerst eens erg goed geslapen. Beter gezegd, ik heb in coma gelegen hahaha. Vanmorgen wel vroeg wakker geworden en lekker rustig aan gedaan. Ze hadden erg veel regen voorspelt maar om 10.45u zag het er droog uit dus ik ben toch even op pad gegaan. De bedoeling was ook om later even een boodschapje te gaan doen, dus ik moest de deur wel uit. Eerst even bij de receptie een plattegrond van Auckland gevraagd en toen naar buiten waar het op dat moment al redelijk warm was.

Mijn eerste doel was Albert Park. Dit is een mooi, rustig park waar gevallen soldaten worden geëerd en waar b.v. ook het museum is. En daar werd ik al meteen met de neus op de feiten gedrukt. Ik moest namelijk een heuvel op, eerst treden en daarna gewoon stijl pad. Tja, ik wist wel dat mijn conditie niets is om over naar huis te schrijven maar dit viel wel behoorlijk tegen. Na zo'n 30 seconden had ik de tong al op de schoenen hangen en stond ik al te hijgen.  Ik ga in deze vakantie duidelijk een goede workout krijgen :). Maar goed, even gepauzeerd en gewoon weer verder. Een tijdje door het park gewandeld en wat foto's genomen. Trouwens, de weergoden waren me erg gunstig gezind want de zon scheen de hele tijd en het werd aardig warm. Vanaf Albert Park ben ik weer terug gelopen naar Queen Street. Dit is een grote straat met veel winkels en loopt helemaal tot de haven. Mijn tweede doel vandaag was namelijk Britomart. Dit ligt aan het einde van Queen Street en is op de eerste plaats het bus en treinstation. Maar er hoort ook een heel complex bij met winkels en eetgelegenheden. Het was leuk om eens te zien maar had eerlijk gezegd toch wat meer verwacht. Wat dat betreft viel het een beetje tegen. . Eenmaal aan de andere kant de Britomart uitlopend ben je al bijna bij de haven. Aangezien het ondertussen echt flink warm was, ben ik doorgelopen naar het water. Eerst even een Icecoffee gekocht en lekker in het zonnetje gaan zitten. Achteraf bleek wel dat dit niet zo slim was. Of ik had eerst boodschappen moeten doen. Ik had namelijk nog geen zonnebrandcrème, die stond nog op het boodschappenlijstje. Gevolg: toen ik terug was in het hotel zag ik pas dat ik al aardig verbrand was. Ik heb in ieder geval een tijdje lekker bij het water rondgelopen. Degene die mij een beetje kennen weten dat ik me helemaal happy voel als ik bij water in de buurt ben. Hier geniet ik van. Ik heb trouwens ook een stukje gefilmd. Is geen professioneel filmpje (moet nog even oefenen met de hand stilhouden tijdens inzoomen) maar vind het goed genoeg om jullie te laten zien.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds aardig last heb van de reis. Vooral erg veel spierpijn en moe. Op de een of andere vreemde manier ook maar bar weinig honger, dus nog niet veel gegeten (maar dat is niet erg :)). Omdat er toch een donkere lucht aankwam ben ik rond 14.00u weer terug gelopen richting hotel, onderweg  wel even zonnebrandcrème gekocht. De rest van de tijd gewoon lekker rustig aan gedaan. Voor morgen voorspellen ze warm weer en maar kleine kans op lichte regen. Ik denk dat ik morgen een boottochtje ga maken. Maar eerst maar eens kijken hoe ik me morgenvroeg voel. De vorige vakantie kwam op de derde dag (dus morgen) de jetlag. Ben benieuwd of dat nu weer gebeurd of dat ik het nu misschien al gehad heb. Nou ja, we wachten het maar af. Jullie lezen het de volgende keer.

1. Wil:
    23 januari 2018
    Niet teveel zonnige plaatjes laten zien, werkt deprimerend voor ons hier. Doe maar wat regen en donkere wolken erbij, voor het evenwicht.
  2. Marina Canli:
    23 januari 2018
    Och gossie. Ik heb nu wel medelijden met je. Eerst al die nieuwe lampen boven de bureaus waardoor je niet kunt slapen en nu ook nog mijn deprimerende foto's. Maar als je goed kijkt zie je op sommige foto's ook wel wolken hoor. Ik hoopt dat dat de pijn enigszins verzacht.
  3. Henri:
    23 januari 2018
    Ziet er relaxed uit allemaal. Drie februari treden the Foo Fighters op in Auckland. Nou, dan wist ik het wel............
    Groeten, have fun Marina!
  4. Anja:
    23 januari 2018
    Ziet er weer mooi uit Marina. Misschien nog wat vermoeid van de reis, maar je bent toch maar mooi weer daar waar je zolang naar uit hebt gekeken. Lekker genieten daar.
  5. Helene Busser:
    23 januari 2018
    Gelukkig goed aangekomen en toch wat kunnen rusten. En heb je wel je stappenteller aan staan :-) Jij sprint hier over 2 maanden die trappen op en af.
    Geniet ze!
  6. Ellen:
    23 januari 2018
    Al goed in training voor de venloop dus 😀. Straks loop je me er uit!!
  7. Pieter:
    23 januari 2018
    "Ik wist dat mijn conditie niets is om over naar huis te schrijven." En toch schrijf je naar huis over je conditie. Ach jij wordt daar zo fit als een jonge windhond met ADHD. Prachtig weer zeg, om jaloers op te worden vanuit het donkere depri Nederland. En grappig dat bankbiljet. Amuseer je!