Waiheke Island

24 januari 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen ben ik erg vroeg wakker geworden en heb ik een hele tijd liggen draaien. Op een gegeven moment ben ik maar opgestaan. Het was toen pas 04.30u. Toen ik opstond voelde ik me wel veel beter dan de afgelopen dagen. De spierpijn en de moeheid waren een stuk minder. Zou dat gister dan toch de jetlag al zijn geweest ? Nou ja.  Het zou vandaag 27 graden worden maar het zou voelen als 31 graden. Het blijkt dat de gevoelstemperatuur zo'n 3 a'4 graden hoger is dan de werkelijke temperatuur. Dat had ik moeten weten vóórdat ik de koffer pakte. Mijn koffer bestaat m.n. uit shirtjes met lange mouwen. Hmmmm, dat klinkt als een goed excuus om te gaan shoppen :).

Vandaag had ik voor mijn gevoel de eerste "echte" vakantiedag. Ik had gisteravond al bedacht dat ik, als ik me goed genoeg zou voelen, ik een of andere boottocht wilde gaan maken. Ik had de opties al bekeken en het leek me wel leuk om naar Waiheke Island te gaan. Dit eiland ligt zo'n 40 minuten van Auckland. Dus ben ik om 08.30u de deur uitgegaan. Samen met heel veel andere mensen liep ik over Queen Street richting haven. Ik vond het wel komisch want de meeste mensen waar ik tussen liep waren op weg naar het werk en/of school. Zoals de vorige keer verbaasde ik me ook nu weer over de mensenmassa op zo'n vroeg tijdstip. Bij de haven aangekomen heb ik een ticket gekocht voor de veerboot naar Waiheke Island in combi met een ticket voor de "hop on - hop off" bus op het eiland. De boot zou om  09.00u vertrekken en omdat het al behoorlijk warm was ben ik boven op het buitendek gaan zitten. Het was heerlijk. Het waaide weliswaar vreselijk, maar het was niet echt een koude wind. Aangekomen op het eiland stond de hop on - hop off bus al klaar voor vertrek. Deze bus rijdt een hele ronde over het eiland en je kunt op 15 verschillende plekken uitstappen. Ieder half uur komt zo'n bus voorbij iedere halte en je kunt ten alle tijden uit - en weer opstappen. De hele tour duurt zo'n 1 uur en 10 minuten. Ik besloot om eerst de hele tour te doen zodat ik een idee zou krijgen hoe het eiland eruit ziet en wat ik er kon gaan doen. Erg interessant ook om alle info over het eiland te horen. B.v. dat er 9000 mensen op het eiland wonen maar tijdens de zomer zo'n 50.000. Men is volledig afhankelijk van regenwater, dus de bewoners vinden het niet erg als het regent. De goedkoopste woningen kosten "maar" NZD 600.000,00 en de duurste zo'n NZD 30 millioen!!! 'Het eiland is zo'n 19 bij 10 kilometer en staat vooral bekend om zijn wijngaarden. Er zijn diverse wijngaarden op het eiland en je kunt bij allemaal wijnproeven. Het is een erg mooi eiland met mooie natuur, mooie baaien en fantastische uitzichten. Na de hele ronde kwamen we terug bij de haven en zou de bus zo'n 15 minuten wachten op nieuwe passagiers. Tijd dus voor een koffie. Daarna met de bus meegegaan naar halte 1, ofwel het dorp. Hier zijn wat winkels en vooral ook eetgelegenheden. Het is eigenlijk wel zo'n typisch toeristisch dorp die je overal wel hebt aan de kust. Maar ik houd er van.  Ik heb even wat rondgekeken en merkte ineens dat ik honger begon te krijgen. Voor de eerste keer sinds ik hier ben had ik echt honger. Ik ben bij een zaak gaan zitten met een fantastisch uitzicht en heb genoten van Calamari met friet. Daarna ben ik de bus weer opgesprongen en naar halte 6 gegaan, een strand. Ook hier weer even rondgelopen maar ik kwam er al snel achter dat er behalve het strand, niets te doen was. En het was op dat moment ook bloedheet. Ik was dan ook snel uitgekeken en heb de eerstvolgende bus weer  genomen. Ik ben in de loop van de middag terug gegaan naar de veerboot die om 15.30u weer zou vertrekken. En weer heb ik lekker op het bovendek gezeten en genoten van de zon, de wind en het uitzicht. Bij terugkomst in het hotel meteen onder de douche gesprongen om het zout van de zee en mijn zweetdruppels weg te werken. Daarna heb ik mijn koffer zo goed als gepakt. Morgenvroeg moet ik namelijk op tijd opstaan en uitchecken en verlaat ik Auckland (voor nu dan). Om 09.30u vertrekt de bus naar Hamilton waar ik een nachtje blijf en waar Jos (mijn neef) me vrijdag op komt pikken. Tot morgen.

1. Figen:
    Wat super mooi! Wat zal dat veel rust geven!! Geniet ervan lieve Marina
  2. Wil.:
    24 januari 2018
    Waikiki ligt toch bij Hawaii? Overigens Ellen is vandaag terug en FvB (woensdag) is er niet, iedereen blij. Enjoy....
  3. Ellen:
    24 januari 2018
    Ziet er mooi uit Marina! Toch fijn om hier te lezen dat iedereen blij is dat ik weer aan het werk ben!
  4. Marja:
    24 januari 2018
    Wat een heerlijke dag Marina! Genieten!
  5. Pieter:
    24 januari 2018
    Prachtig, wat een plaatjes! En van die ene foto krijg ik wel trek.
  6. Mam:
    24 januari 2018
    wat fijn Marinneke dat je nu echt kunt genieten , en ik weet hoe fijn jij het vind bij het water, geef mij maar de natuur ik heb het niet op water. nou meisje geniet lekker en tot morgen Mam xxx
  7. Leny Canli:
    24 januari 2018
    Dat is al een fijn begin deze boottocht. Goede reis morge en genieten van alles wat je ziet onderweg. De gemaakte foto's tot zover zijn prachtig. X
  8. Antoinet:
    Ha Marientje,
    hier eindelijk een reactie van mij op je mooie blog. We hebben natuurlijk contact gehad via de app. En ja, ik ben weer beter.
    Ik heb nu al je verhalen gelezen en er van genoten, vooral die van de laatste 2 dagen. Wat een avontuur. En wat een prachtige foto's. Nou meid, ik wens je nog een heerlijke vakantie en verheug me al weer op je nieuwe verhalen en foto's.
  9. MarieJosée:
    25 januari 2018
    Dag Marina, leuk die blogs en foto’s van je. Lees ze graag. Geniet nog heerlijk!
  10. Christa:
    17 februari 2018
    Ha Marina, Ik ben nu eindelijk gestart met het lezen van je berichten, ik ben dit weekend dus wel weer onder de pannen. Leuk dat je op het eiland, niet groter dan Terschelling zoveel hebt kunnen zien. Ik ga nu verder met je verslagen.